Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!

KONKURS CHORALNY W TARNOWIE 2014 - Chór Jubilate Deo/Wąwolnica, Polska/

web site traffic statistics
Szukaj
Idź do spisu treści

Menu główne:

KONKURS CHORALNY W TARNOWIE 2014

CHOR JUBILATE DEO

WSZYSTKO O FESTIWALU W TARNOWIE 2014

27 WRZEŚNIA TARNÓW. Wyjazd o 6.40, na miejscu jesteśmy po g. 10; po rejestracji przechodzimy do kościoła MB Fatimskiej, gdzie mają miejsce konkursowe przesłuchania. Znaleźliśmy się w gronie 17. chórów (mieszane, kameralne i jednorodne). O godz. 11.45 rozpoczynamy rozśpiewkę, po godz. 13 rozpoczyna się nasze przesłuchanie, w czasie którego prezentujemy: Kyrie z Missa brevis A. Lottiego, Gaude Maria Virgo G.G. Gorczyckiego, Ave verum W. Byrda i Exultate Deo A. Scarlattiego. Po obiedzie w sali obok tarnowiskiej katedry odbyło się spotkanie dyrygentów z członkami jury: prof. Lidia Matynian-Hałoń – prorektor Akademii Muzycznej w Krakowie, ks. prof. dr hab. Andrzej Zając – Międzyuczelniany Instytut Muzyki Kościelnej UPJP II w Krakowie oraz prof. dr Jerzy Kurcz – Akademia Muzyczna w Krakowie. O tym spotkaniu za chwilę. O 17 rozpoczęła się próba przed Mszą św., w czasie której wszysscy uczestnicy wykonywali wcześniej zaplanowany  i przygotowany repertuarm m.in. Deus Caritas est Botora, Mszę O. Ścibora, Te Deum Stuligrosza i Alleluja Haendla. Na organach grał (świetnie) Sławomir Barszcz. Po Mszy św. nastąpiło ogłoszenie wyników i wręczenie nagród. Tym razem nie udało nam się zdobyć punktowanego miejsca i trzeba przyznać, że nagrodzone chóry / zespoły zdobyły swe nagrody jak najbardziej zasłużenie, prezentując wyższy poziom  i kulturę śpiewu. Nasz występ oceniam - mimo nie sięgnięcia po laury - bardzo pozytywnie - w każdym z głosów jest ogromny potencjał, potrafimy wykonywać trudne utwory i chcemy śpiewać jak najlepiej. Zaraz po naszym przesłuchaniu zwróciłem uwagę (na tradycyjne pytanie: no, i jak było?) na wykonanie Kyrie (w moim poczuciu "-" i Ave verum Byrda "+"). I tu wrócę do spotkania z jury. Rzadko się zdarza, że sędziowie znajdują czas na nie tylko ogólne uwagi, ale na rozmowy indywidualne. Udało się porozmawiać z każdym z jurorów. Dzięki temu niezależnie od siebie usłuszałem 3 opinie, które w pewnej części się pokrywały, stąd wniosek, że są obiektywne i prawdziwe. Obok bardzo pochlebnych (dotyczyły świeżości, doboru i trudności repertuaru, ciekawej interpretacji jednego z utworów) były również krytyczne. W skrócie (dla śpiewających w Tarnowie będzie to bardziej czytelne) zawierają się w słowach: ustawienie, dykcja, intonacja.
Każdy wyjazd powinien nam dać do myślenia: czy dzięki niemu śpiewamy lepiej, czy robimy postępy?
Tu również trzeba postawić pytanie: w jaki sposób osiągnąć wysoki poziom mając przed sobą przeszkody pt. "nie mogę być na próbie, bo ...". Dzień, dwa przed wyjazdem miałem poczucie, że ten konkurs mógłby się odbyć za 2, 3 tygodznie, bo tyle jeszcze było do zrobienia, poprawienia i doszlifowania.  Bardzo się cieszę z tego wyjazdu i możliwości zmierzenia się w gronie naprawdę bardzo dobrych zespołów; dał mi on dużo do myślenia i dodał pozytywnej energii. Wszystkim chórzystom (p. Jola, Iza, Basia, Sylwia, Magda, Małgosia, Kamila, Emila, Michalina, Paulina, Kuba, Jacek, Łukasz, Maciek, Janek, Waldek i Jasiek) baaaaardzo dziękuje za muzykalność, włożony wysiłek, uśmiech i współtworzenie dobrej atmosfery!
ps. trzeba jeszcze podkreślić: wspaniała organizacja, wyrazy uznania dla ks. G. Piekarza. Brawo!

 

Drodzy Dyrygenci i Chórzyści
biorący udział
w IV Ogólnopolskim Festiwalu Muzyki Chóralnej „Sacra Ecclesiae Cantio
Tarnów 2014"

         Przesyłam Wam informacje, z którymi każdy uczestnik Festiwalu winien się zapoznać przed przyjazdem do Tarnowa:

1. Do Tarnowa należy przyjechać najpóźniej półtorej godziny przed swoim występem. Zachęca się jednak, by wziąć udział w całości przesłuchań, które rozpoczną się o godzinie 9.00 w kościele Matki Bożej Fatimskiej w Tarnowie.
2. Należy przyjechać na ul. Dwernickiego, gdzie będzie można pozostawić autobus (lub na placu przy ul. Dwernickiego).
3. Bezpośrednio po przyjeździe dyrygent chóru powinien zgłosić przyjazd chóru w Biurze Festiwalu, które będzie znajdować się w Diecezjalnym Studium Organistowskim przy ul. Dwernickiego 1. Tam też otrzyma on foldery dla wszystkich chórzystów z programem Festiwalu, afisze oraz przewodnika dla swojego chóru, który będzie o wszystkim chór informować.
4. Następnie dyrygent wraz ze swoim chórem udaje się do kościoła Matki Bożej Fatimskiej, gdzie odbywać się będą przesłuchania (jeśli chór przyjechał odpowiednio wcześniej w stosunku do godziny swojego występu).
5. Na godzinę przed swoim występem chór musi być w Studium Organistowskim, gdzie będzie miał przydzieloną salę do rozśpiewania (do 45 min max.) przed swoją prezentacją konkursową (w sali, w której odbywa się "rozśpiewka" nie zostawiamy żadnych swoich rzeczy).
6. Nie później niż 15 min przed swoim występem chór musi udać się do kościoła Matki Bożej Fatimskiej, by tam najpóźniej 10 min przed swoją prezentacją być już do niej przygotowanym (Uwaga: chór wtedy nie wchodzi już do kościoła, tylko ustawia się przy zachodnim wejściu do kościoła, przez które będzie wchodził na stopnie prezbiterium, gdzie chóry będą prezentować swój program. W przypadku deszczu chór należy ustawić w przedsionku głównym kościoła. W tym przypadku chór wchodzi na stopnie prezbiterium nawą zachodnią)
7. Po swojej prezentacji chór nie wraca w kierunku drzwi wejściowych, przez które wchodził, ale udaje się w przeciwnym kierunku, do nawy bocznej kościoła skąd w środkowej części kościoła można wejść w główną nawę i pozostać na dalszą część przesłuchań. UWAGA: nie wolno do kościoła wchodzić ani wychodzić podczas przesłuchań. Tylko i wyłącznie podczas zapowiedzi konferansjera!!!
8. Po skończonych przesłuchaniach (od godz. 13.15 - do 15.00) chóry będą się udawana na obiad Przygotowany w Domu Studenta przy ul. Słowackiego 7. W przygotowanej tam stołówce nie zmieści się jednak więcej 100 osób. Z racji wielkie liczby chórzystów, prosimy, by na posiłek przychodzić punktualnie w kolejności, jaka była podczas występów:

13.15 – Łużna, Tylmanowa, Kraków, Krzyżanowice

13.45 Luszowice, Tarnów, Mielec, Pawłowice
14.15
Przemyśl, Wielogłowy, Szalowa, Gorlice
14.45
Kalisz, Warszawa, Wąwolnica, Strzyżów


9. Bardzo proszę, by na stołówkę wchodzić z całym swoim chórem (służby porządkowe będą tym kierować).
10. Toalety podczas Festiwalu będą dostępne dla chórzystów w Studium Organistowskim i w budynku katechetycznym przy katedrze tarnowskiej (wejście do budynku od strony plebani) oraz w sali Chłopięcego Chóru Katedralnego Pueri Cantores Tarnovienses przy Katedrze (wejście od strony północnej katedry).
11. Po obiedzie chóry mają czas wolny do własnego zagospodarowania do godziny 16. 30.
12. O godzinie 16.00 dyrygenci chórów będą mieć spotkanie z jurorami w sali prób chóru katedralnego Pueri Cantores Tarnovienses przy katedrze (wejście do sali od strony północnej katedry).
13. Wszystkie chóry natomiast zbierają się przed katedrą na placu katedralnym najpóźniej o godzinie 16.45. skąd wejdą do katedry w momencie wskazanym przez organizatorów (dyrektora Festiwalu).
14. Miejsca w katedrze należy zajmować w środkowej nawie, głosami (nie chórami) w następującym porządku (stojąc na kościele, będąc zwróconym w kierunku ołtarza): soprany po prawej stronie z przodu do połowy nawy, alty po lewej stronie z przodu do połowy nawy, tenory po prawej stronie z tyłu nawy głównej (za sopranami) i basy po lewej stronie z tyłu nawy głównej (za altami).
15. O godzinie 17.00 rozpocznie się próba przed Mszą św. (godz. 18.00) pod przewodnictwem Księdza Biskupa podczas, której wszystkie śpiewy zostaną wykonane przez połączone chóry Festiwalu wspólnie.
16. Na Mszy św. pozostajemy na swoich miejscach (tych samych, co na próbie).
17. Po Mszy św. odbędzie się ogłoszenie wyników i Koncert Galowy. Jego porządek zostanie podany podczas Koncertu Galowego. Na zakończenie wszyscy wspólnie odśpiewamy GAUDE MATER POLONIA (proszę o powtórzenie z chórami).
18. Proszę zaprosić także swoich księży opiekunów do wspólnej koncelebry z Księdzem Biskupem podczas uroczystej Mszy św. o godz. 18.00 (proszę zabrać albę).
19. Na czas powrotu do domu będzie wskazane mieć przy sobie jakąś kanapkę, by się posilić, ponieważ kolacji organizatorzy nie przewidują.
Życzę wszystkim miłych wrażeń podczas Festiwalu i wiele ubogacających przeżyć z nim związanych
     
Ks. Grzegorz Piekarz - Dyrektor Festiwalu

Tarnów 19.09.2014 r.


 
 
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego